Et komplekst arbejdsliv

Jeg tror de fleste har oplevet, hvordan deres arbejdsliv løbende er vokset og blevet mere og mere kompliceret. Uanset om man er selvstændig er lønmodtager. Til en start, kan man med mere eller mindre uorganiserede systemer sagtens klare sig.

Men på et tidspunkt, har man simpelthen brug for, at få tingene sat ordentligt i system. Et sådan system kunne eksempelvis være et CRM system, som kan hjælpe med at holde styr på kunderelationer, aftaler og meget mere.
Jeg har selv tidligere praktiseret den løsning, hvor man skriver små huskesedler, post-its, når der var nogle navne, numre eller aftaler man bare skulle huske. Men jeg må med skam erkende, at der af og til gik oplysninger eller informationer tabt. Samtidig var det også svært, at videregive de her oplysninger, hvis ikke jeg var fysisk tilstede.

Der var ikke en chance for, at andre bare kunne tilgå de oplysninger. Hvilket var et problem, hvis jeg selv var forhindret. Derfor har jeg med stor glæde benyttet et CRM system. Det er ganske enkelt så effektivt, at det let tjener sig selv hjem i effektivisering.

 

admin